Naujienos

Rgs 26, 2012

Tarptautinio bendradarbiavimo projektas „Pieno kelias: nuo vietos gamintojo iki vartotojo“


VVG „Rietavo iniciatyvos“ administracija 2012 m. rugsėjo 17 d. pateikė tarptautinio bendradarbiavimo projektą „Pieno kelias: nuo vietos gamintojo iki vartotojo“ Projektas bus įgyvendinamas kartu su partneriais. Partneriai Lietuvoje – Kupiškio rajono vietos veiklos grupė ir Skuodo vietos veiklos grupė. Partneriai Latvijoje – Saldus rajono vietos veiklos grupė “Saldus rajona attīstības biedrība” ir Kekavos vietos veiklos grupė „Partnerība Daugavkrasts”.

Pagrindinis projekto partneris /projekto koordinatorius VVG „Rietavo iniciatyvos“.

Vietos gamintojai, ir ypač smulkieji gamintojai neturi patirties ir žinių kaip aktyvinti savo ūkius – įvairinti gamybą ar paslaugas, rasti nišas, nemoka pateikti savo gaminių ir paslaugų. Smulkiems individualiems gamintojams yra sudėtinga rasti nišas savo produkcijai/paslaugoms realizuoti ir taip užtikrinti pajamas pragyvenimui, taip pat jiems dažnai stinga žinių ir motyvacijos to pasiekti, todėl būrimasis į tinklus, yra būdas tapti sėkmingiems ir konkurencingiems.

Projektu „Pieno kelias: nuo vietos gamintojo iki vartotojo“ siekiama sukurti maršrutą „Pieno kelias“, apjungiantį smulkius pieno gamintojus ir perdirbėjus ir kitokius alternatyvius verslininkus ir amatininkus, kurių gamyba ar paslaugos susiję su pieno tema, iš Rietavo savivaldybės ir Kupiškio rajono bei Skuodo rajonų Lietuvoje bei Kekavos savivaldybės ir Saldus rajono Latvijoje.

Projekto veiklos:

•      Suorganizuojant 6 partnerių susirinkimus;

•      Įvertinti tradicinių (regioninių) produktų gamintojų ir vartotojų rinkas Lietuvos Rietavo savivaldybėje, Kupiškio, Skuodo rajonuose ir Latvijos Saldus ir Kekavos rajonuose. Identifikuoti esamus ir potencialius vietinius tradicinių (regioninių) produktų gamintojus;

•      Parengti tradicinių (regioninių) produktų gamintojų ir vartotojų rinkos Lietuvos Rietavo savivaldybėje, Kupiškio, Skuodo rajonuose ir Latvijos Saldus ir Kekavos rajonuose plėtros studiją. Plėtros studija padės numatyti tradicinių (regioninių) produktų gamintojų ir vartotojų rinkos vystymo kryptis, vystymo perspektyvas, tuo didinant tikslinių teritorijų konkurencingumą;

•      Sukurti bendrą firminį „Pieno kelias“ logotipą ir jį populiarinti tarp vietos produktų, vartotojų;

•      Sukurti „Pieno kelias“ maršrutą, apjungiantį vietos gamintojus iš Rietavo savivaldybės, Kupiškio, Skuodo, Saldus rajonų ir Kekavos savivaldybės;

•      Sukurti „Pieno kelias“ interneto svetainę, kuri vienytų projekto partnerius ir tikslines grupes Sukurtoje interneto svetainėje vartotojas ras visą jį dominančią informaciją apie projektą;

•      Suorganizuoti 2 trijų dienų mokymo stovyklas gamintojams. Mokymų metu gamintojai įgyją žinių, mokosi vienas iš kito patirties ir įgyja daugiau motyvacijos ir pasitikėjimo vystyti savo veiklą. Stovyklų metu bus puiki galimybė užmegzti verslo bendradarbiavimo kontaktus;

•      Suorganizuoti 4 tematinius seminarus projekto partneriams, tikslinių teritorijų gamintojams ir susijusioms organizacijoms. Tematiniai seminarai vyks Saldus, Skuodo, Kupiškio rajonuose ir Kekavos savivaldybėje;

•      Suorganizuoti du trijų dienų gerosios patirties vizitus į Latviją ir Lietuvą, aplankant vietos gamintojų iniciatyvas;

•      Sukurti interaktyvų „Pieno kelias“ žemėlapį. Visi atrinkti „Pieno kelias“ objektai – po 5 iš kiekvieno projekto partnerio atstovaujamos tikslinės teritorijos (viso 25 objektai) - bus pažymėti interaktyviame „Pieno Kelias“ žemėlapyje. Žemėlapis bus periodiškai atnaujinamas pažymint naujus objektus – vietinius gamintojus;

•      Parengti informacinius reportažus apie maršrutą „Pieno kelias“. Reportažų tikslas - populiarinti Rietavo savivaldybės, Kupiškio bei Skuodo rajonų ir Kekavos savivaldybės bei Saldus rajono tradicinių (regioninių) produktų ir paslaugų gamintojus, jų produktus bei paslaugas. Informaciniai reportažai bus patalpinti projekto internetinėje svetainėje;

•      Sukurti virtualų „Pieno kelias“ turą, padėsiantį labiau sudominti vartotojus ir paskatinti tradicinių (regioninių) produktų vartojimą;

•      Suorganizuoti atidarymo konferenciją Rietave, kurios tikslas - pristatyti projektą;

•      Suorganizuoti baigiamąją konferenciją-mugę Rietave. Baigiamoji konferencija pristatys ir įvertins projekto rezultatus. Konferencijos metu vyks mugė, kurioje dalyvaus projekto pagrindinė tikslinė grupė – vietos gamintojai;

•      Įsigyti 5 mobilius Roll-up stendus, po vieną stendą kiekvienam projekto partneriui. Stendai bus demonstruojami visuose renginiuose, kurie vyks projekto metu ir po projekto;

•      Išspausdinti 2 informacinius straipsnius, vieno straipsnio dydis 413,22 cm2;

•      Viešinti projektą partnerių interneto svetainėse www.rietavovvg.lt, www.skuodovvg.lt, www.kvvg.lt, www.srab.saldus.lv, www.daugavkrasts.lv.;

•        Įsteigti bendrą organizacinę struktūrą – asociaciją, kuri tęs projekto veiklą, propaguodama tradicinius (regioninius) produktus ir suteikdama paramą vietos gamintojų tinklui.